Singapore.

Tog en trip till Singapore över helgen =) där träffade jag en underlig snubbe som visade mig runt litegrann.

Jag åkte till Sentosa island som är en ö de har gjort om till en stor amusement park, de har en egen gjord strand, golfklubb, universal studios men det enda jag gjorde där var Mega zipline...75m ovan marken och 45m lång =)
Det var så läskigt & skitkul =)

Dag 2 gick jag bara runt i singapore, chinatown, little india, shopping gatan (kliade som bara fan i fingrarna) mm.
På kvällen gick jag till en bar på typ 71 våningen där utsikten var amazing, köpte en mojito och njöt en stund =) Kände mig dock lätt patetisk när jag på väg ner (och till en burger king) var grymt berusad...=)

Puss & Kram

Malaysia.

Perhentian island kecil

Boendet på ön var bland det sämsta jag har bott men billigt var det =)
Jag träffade en tysk tjej vid namn Franka min första kväll där som jag reste med lite över en vecka.
Ön hade den bästa stranden hittills & snorklingen var awesome =) såg sköldpaddor och hajar =)

Taman Negara

I djungeln tog jag och Franka en 1.7 km lång trek uppför, uppför, uppför... tog oss ca en och en halv timme för att se utsikten =) sen tog vi en liten promenad uppe bland trädtopparna ca 45 m ovan marken =)

I själva byn hade vi riktigt tråkigt, då det inte fanns nåt alls att göra, men vi stannade bara där 2 nätter innan vi fortsatte till Kuala Lumpur.

KL

I Kuala Lumpur bodde vi först en natt på ett hotel som delade ac med ett annat rum, det var liksom ett hål i väggen vid taket, personerna som vi delade ac med ville ha superkallt så de satte alltid på 16, 5 min senare stängde vi av sen tryckte de på igen & så höll vi på tills vi somnade =) tyvärr var det svinkallt hela tiden & jag sov med mössa och strumpor =)

Efter det flyttade vi till ett hostel =) Vi har inte gjort så mkt här, hoppade på en hop on hop off bus och åkte runt stan men det är typ allt. Franka åkte idag och jag kan inte ge mig av till indonesien förens den 1 maj då de ger 30 dagars visum och jag flyger vidare till australien den 30 maj =)
Men men ska ta mig till Singapore några dagar =)

Livet i paradiset =)

Georgtown

The Perhentian Island Kecil

Låter bilderna tala för sig själva, för nu ska jag äta middag =)

First impressions...

...Av Malaysia: faktiskt rätt rent, flörtiga malayer(?) & jag tror jag gillar Malaysia =)

Jag tog mini bussen från koh lanta & mamma & pappa i onsdags det blev en jobbig resa. Jag bytte mini buss 2 ggr.
Chaffören körde som en galning den första streckan, jag mådde så illa att jag tog åksjuke tabletter, men dom blir jag såååå trött av så andra streckan sov jag hela vägen, men när jag sover på dagen får jag ont i huvvet & om jag har riktigt ont i huvvet mår jag illa så då var vi tillbaka på ruta 1.

Kom fram till Georgtown, Penang tillslut ialla fall, delade rum med en tjej jag träffade på bussen första natten, sen bodde jag på ett hostel 2 nätter.

Georgtown är med i world heritage med en massa coola gamla byggnader, tyvärr såg jag inte överdrivet mkt av dom då det var så sjukt varm på dagarna =)

Min sista natt på hostelet gick det bara inte att sova, ca 4 pers av 12 snarkade som bara ... & tyvärr skulle jag upp tidigt och ta bussen till Perethian Islands kl 5 på morgonen.

I denna buss, som oxå är en mini buss, var jag enda passageraren... konstig känsla.

Chaffören var en pratsam snubbe som höll mig vaken HELA vägen... =)

Sak samma nu är jag här ialla fall =) har skrivit detta i brådska då jag ska möta upp en ny vän för lite middag.

Ha det bra & puss på er =)

Lite Koh Lanta

I koh lanta har vi haft semester =)
Vi har solat på stranden och vid poolen, vi har spelat beach boll, snorklat vid phi phi, ätit god mat, shoppat & spelat gin rummy, som jag så inte var bra på =)

Pappa & jag ska ta och djuphavs fiska innan jag åker vidare =) antagligen imorgon.

appropå pappa....

Alla ni som känner min far vet att ibland händer det saker man kan skratta åt, just denna historia börjar med att far min skulle steka ägg, dock blev det lite os och brandvarnaren började tjuta... vi stängde av den och fortsatte som vanligt, inte visste vi att brandlarmet gick i hela hotelet eller att folk samlades ute på gården =)