Sista 7 dagarna!!

New York!

Efter en extremt lång dag på 2 olika flyg & minimalt med mat, anländer vi till en mini lite flygplats i New York.
Det fanns inget matställe öppet på flygplatsen så vi hoppar på en buss till stan, där vi byter till tunnelbana, efter vad som känns som en evighet är vi äntligen framme vid hostelet som verkar & var riktigt bra (med undantag för 1 sak men jag återkommer till det) Med kurrande magar går vi & lägger oss & jag tror att vi båda somnade ganska omgående!

Hostelet har gratis frukost varje morgon & vi går ner för att finally käka. Madde höll dock på att svimma & gick in & la sig på toa golvet en stund, men efter hon fått i sig lite frukost mådde hon toppen igen :)

Vi var så redo att ge oss ut & bara strosa runt i New York! vilket vi gjorde hela dagen, bla i central park där jag höll på att ta kort på madde & en massa löv när en snubbe kommer fram & erbjuder sig att ta kort på oss båda, sagt & gjort! vet inte hur många kort han tog!! :)

New York på vintern är inte särskilt varmt, så vi sätter oss & fikar på starbucks där vi snackar lite med en kille som satt bredvid, han visar oss till en stor mataffär med många färskvaror.
Då varken Madde eller jag har så mkt pengar kvar blir det till att laga middag på hostelet  :)

Dag 2 tar vi oss ut till Frihetsgudinnan & Ellis island (som är där ca 20 miljoner immigranter anlände till usa under sena 1800 talet, kanske till & med släktingar till mig ;))Ellis island var full av historia & riktigt intressant.              Vi var också vi ground zero & det lilla museum de har bredvid. Hemskt!!

På kvällen mötte vi upp Jonah vid hans hotel. Han var råtaggad inför hela veckan & ville direkt ta med oss till ett av hans favvo ställen, Ace Hotel för middag. Där åt vi hamburgare & drack några mojitos, men kvällen blev inte så mkt längre då jag & Madde höll på att ramla av stolarna så trötta vi var!

Nästa dag regnar det när vi möter Jonah & strosar runt lite på stan. Senare lagar vi mat på hostelet, eller Madde lagar mat, Jonah tittar på & jag är mest i vägen:)
Efter middagen & lite uppfräschning åker vi till ett annat av Jonahs favvo ställen, The Standard Hotel, där vi dricker lite vin!?! Efter en stund ger vi oss vidare till ett nytt ställe men det är dött där & vi går fort vidare, dock verkar hela NY hel dött & efter några ställen tänker vi ge upp vår tilltänkta party kväll. Men så ser vi några vakter utanför en dörr & tänker 1 chans till.
Vi går fram & får höra att stället är arrenderat, vi alla tre känner (& såg säkert ut) oss så besvikna. Men så säger vakten att vi kan gå in ändå :) :) :)

Sen börjar saker & ting bli lite suddigt i mitt minne...
Vet inte hundra hur det hände men plötsligt är vi tjenis med personerna vid bordet där vi dansar & har blivit bjudna på en jädra massa screwdrivers.
Nån gång under kvällen lekte vi domino när Madde snubblar in i mig som ramlar på Jonah som faller handlöst ner på en stackars ensam tjej i en soffa!!! Oops..

När vi skulle ta oss hem kom vi fram till, eller snarare det var inget snack om saken, att Madde & jag skulle smyga in & sova på Jonahs hotelrum. Vi hade aldrig klarat oss ut till Brooklyn!

På hotelrummet försökte Madde ta av sig lite kläder men hon ramlade hela tiden in i väggen eller ner på govet :)

Morgonen efter eller snarare eftermiddagen vaknar vi runt 16 tiden  av att Madde flyger upp i panik, vi bara måste tillbaka till hostelet så hon kan ringa sin pojkvän som säkert vart orolig.

Så vi tar oss till tunnelbanan fort då vi är rätt medvetna om hur vi måste se ut...skunk ögon & high heels...
När vi närmar oss hostelet är en varm dusch det enda jag tänker på. Men när vi ska gå in i vårt rum sitter där en lapp som ber oss kontakta front desk!!! Det visar sig att de har flyttat våra saker till ett nytt rum då de fick en stor grupp som ville bo tillsammans... Jag flippade totalt... Hur fan är det mitt fel?? Ni har ingen rätt att flytta på mina tillhörigheter utan min vetskap.. bla bla!! Stackars killen i front desk hade nyss börjat sitt pass & visste nog riktigt vad som hände. (dagen efter gick jag ner & skällde ut hon som hade tyckt att det var en bra idé)

Efter att jag varit trött, arg & bakis gick luften ur mig & jag orkade inte göra nåt alls. Det var meningen att vi skulle möta upp Jonah i stan för lite middag men ist kom han till oss med lite bakis gott, glass & cola!!!

5e dagen möte vi Jonah vid wall st , sen shoppade vi apple grejor till Jonah & kläder till Madde innan vi på kvällen åkte upp i rockefeller & kollade på New York från höga höjder :)

Efter det hade vi nyfunna krafter & bestämde oss för att det fick bli en party kväll. Så vi delar på oss med tanken att skynda oss så vi hinner ut. Dock tog det Jonah kanske 30 min att bli klar & mig & Madde som behövde vänta på dusch betydligt längre. När vi sen äntligen träffar Jonah igen är hans humör verkligen inte på topp & plötsligt är jag i ett seriöst surt sällskap. men det ska jag fixa. vi går till Jane Hotel & tar varsin drink, som en söt bartender gör ;) Jag försöker att babbla på om dittan & dattan medans Madde & Jonah sitter tysta bredvid.

Jag tystnar också & får syn på en kille mittemot som jag känner igen & funderar länge (medans jag fortfarande tittar på honom) på var jag har träffat honom tidigare. & så kommer jag på det.. jag har aldrig träffat honom för det är Owen Wilson...skådisen!!! Pinsamt!!

Jag vänder mig om & berättar för sura sällskapet. Madde vill gå fram & säga hej men jag har gjort bort mig tillräckligt för oss båda :) Kvällen slutar när jag också börjar känna mig sur :)

Nästa dag vill Jonah gottgöra oss för gårdagen & bjuder oss därför på brunch at Pastis, mkt gott!
Sen strosar vi runt vid Broadway & times square innan det var dags för Madde att åka hem. & trots att hon hade fått en nedskriven detaljerad beskrivning, går hon på fel tunnelbana :) Som tur var fanns det snälla människor som hjälpte henne rätt & hon kom till flygplatsen & senare sverige som hon skulle :)

Jag & Jonah bestämde att vi skulle mötas i stan & äta middag ihop, vi bestämde mötesplats genom facebook då jag inte hade någon telefon men när jag satt där på perongen i New Yorks tunnelbana såg jag inte Jonah nånstans & han såg inte mig. Jag väntade länge länge innan jag gav upp & åkte tillbaka. På facebook igen kom vi på att vi stått en station ifrån varandra :) hihi!!

Sista dagen i New York & min resa spenderades med shopping åt Jonah. Jag var verkligen hans lilla backpacker bihang när han provade kläder inne på Dior :) Sen åkte vi till soho & käkade på ett belgiskt fik vi hittade innan vi sa hej då!

Jag åkte till hostelet & packade på mig mina 4 väskor & åkte till flygplatsen. Väl där fick jag springa runt en massa då jag inte kunde checka in som vanligt för att jag nån gång under resan hade bytt flyg & de som hjälpt mig byta flyg var American Airlines, så fast jag inte skulle åka med dom & dom är med i one world alliansen var jag tvungen att checka in hos dom...Wierd!!

Men jag kom med mitt flyg i alla fall & snart var jag på arlanda med alla kända ansikten på väggarna, 345 dagar efter att jag åkt därifrån var jag äntligen hemma!!
När jag kliver ut i ankomsthallen ser jag Fiia & Matte lite längre bort med min vinterjacka & mina skor. & när jag äntligen får krama om min syster yster igen börjar jag gråta :)

Det var helt underbart att få komma hem & träffa de nya familjemedlemmarna, liksom de gamla :)

Tack för att ni följt min drömresa!!
Men snart ger jag mig ut på nya äventyr som jag kommer att fortsätta skriva om här, 7 januari är datumet , missa inte.