Australien :) part 2

ok here we go..

Brisbane

Jag gillar Brisbane :)
Kom dit på eftermiddagen & letade rätt på Angelas jobb. Puben Irish Murphys där vi tog 2 glas vitt innan vi tog oss 10 min på buss till hennes hus. Hon bor med 4 andra, som var väldigt trevliga :). Första kvällen gick vi till en resturang med BYO (bring your own (drinks)) men vi var sååå trötta så det blev en tidig kväll.
Dagen efter jobbade Angela så jag tog en gratis guidad promenad genom brisbane, guiden var super entusiastisk & söt ;), så det var kul & jag träffade en engelsk tjej som vi partade med andra kvällar. 2 dagen mötte jag & Angela upp Mr Alabama, Cameron, & hans kompisar för att ta bussen till the koala sanctuary, vilket var supermysigt :).
Den kvällen gick jag & den engelska tjejen på en pub crawl som började vid 20 men eftersom Angela började jobba kl 18 & gav mig free drinks var jag redan full vid 20, men det gick ändå :). Vi mötte upp Cam & killarna oxå...
Kvällen efter det var Angela ledig & vi gick ut med killarna & hade askul... :)
Det var supermysigt att träffa Angela igen & äta salmiakbalkarna som Rasmus hade lämnat :)

Melbourne

I Melb väntade jag 1-2 dagar på Helén, kollade bla på Holland - Danmark med en tjej från holland, vi hade kul då jag hejar på danmark (som gör självmål...) men men
När helén kom började vi med att ta en drink ;) sen gick vi upp & sov, hehe.
Våra dagar i melb var fulla med sighseeing men vi var inte där så länge...vi hade en utgång då vi träffade Mr Alabama, hihi. Kul som vanligt.

Sydney

Vi hade en väldigt kall bussresa till sydney & väl där fick vi inte vårat rum fören ca 3 timmar senare så vi hittade ett par soffor & somnade... sen tog vi oss runt för att kolla läget i sydney & när vi precis hade bestämt oss för att ha en inne kväll dök det upp 2 tjejer vid dörren som ville ha med oss på en partbuss...Why not.
Vi hade en superkväll, träffade en ny kompis vid namn Evert...träffade kanske inte är rätt ord, då jag faktiskt stal honom & han är en ballong...:)
Vi har gått på en guidad tur genom sydney, tagit en massa kort på opera huset, Helén har provat på surfing i bondi beach :), Träffat Mr Alabama (som jag har en liten crush på) för en snabb fika. & idag var vi på Taronga zoo när det spöregnade...inte kul men Helén fick se koalor & kängrur ialla fall.

Imorgon åker vi vidare till Auckland, Nya Zeeland men bara för natten, för på midsommarafton flyger vi till christchurch på södra ön... jag är så exited, det ska bli så kul, hihi.

Älskar er alla :) Ha det toppen & pussa en massa på mina små systersöner & systerdotter :) puss puss

P.S bilder finns på facebook då det tar alldeles för lång tid att ladda upp dom här...för tillfället ialla fall.

Australien :)

Ok, det var ett tag sen jag skrev men det har gått så fort här i underbara australien :) Det känns som en blandning mellan England & vad jag tror att mitten av usa ser ut.

Anyways

Jag landade tidigt tidigt i sydney den 31 maj & spenderade mellan 8-10 timmar på ett café tittandes på regnet & alla människor som försökte komma undan det, hihi det gick inte :)

Byron Bay

Jag tog bussen från Sydney kl 20 & kom till Byron Bay typ 7 på morgonen. På bussen träffade jag en tysk tjej som jag spenderade 2 dagar med :) Vi gick ut 2 kvällar & på dagen hyrde vi cycklar & cycklade upp till en fyr =) det var nice, hihi. När hon åkte träffade jag på en amerikan från alabama. Vi hamnade på stranden med vodka, lime & sprite :) vi började vid 2-3 kanske & gick & la oss vid 4 kanske sen skulle jag upp & packa för min buss till Hervey Bay gick kl 10, :/

Hervey Bay & Fraser Island

I Hervey Bay stannade jag bara för att hoppa på min tur till Fraser Island som var skitkul med en massa goon (bag in box ;)) vi var 10 st som åkte i 2 bilar som vi fick köra själva eller asså inte jag då ;) med oss fick vi tält & spritkök... vi var borta 2 nätter & 3 dagar. de 2 första dagarna var det jättefint väder men 3e dagen spöregnade & självklart var det den dagen vi skulle till en jätte mysig sjö...jag badade inte. men jag la mig i en liten å & flöt med ca 200 meter :) tidigare på dagen när det inte börjat regna än. vi hittade en annan liten å med en trädstam över så eftersom det såg så frestande ut var jag tvungen att ta mig över den ;).
Men det vi gjorde mest på Fraser Island (som btw är en ö gjord av sand, world heritige.) var att dricka mkt mkt goon :) hihi, kul hade vi ialla fall.

Tyvärr tar mitt internet slut om ca 3 minuter så nu måste jag avsluta detta inlägg & fortsätta en annan dag så ha det toppen alla kära :) puss puss