Påskön

Den 18 juni sa jag hej då till mina holländska vänner & åkte till flygplatsen, där jag ringde pappa & sjöng lite (happy birthday på engelska då jag inte kom på den svenska :/) det var ju morgon, den 19 där hemma :)

 

Det var ca 25 pers på mitt stora flyg (bla ett svenskt par, som frågade om jag var svenska då de såg min fjällräven ryggsäck :))till Påskön så efter vi hade lyft fick alla lägga sig på mitten platsera (3 stolar i rad) & sova ;) Awesome.

 

På påskön kom en kille & hämtade mig & en annan passagerare. Han körde runt staden först, för att visa var saker & ting var, det tog ca 3 minuter... :)

 

Första dagen gick jag runt & letade efter en adapter men det gick inte så bra då massa butiker stängde för siesta kl 3. Men jag var inne på ett ställe & frågade om de sålde adaptrar? vilket de inte gjorde men de hade en jag kunde låna...gratis...Awesome.

 

Jag träffade oxå en snubbe vid namn Keith, som jag hyrde mountain bikes med de 2 första dagarna. Det var hard work, vägarna är mest för 4x4 bilar så ni kan ju tänka er hur min rumpa värkte efter 2 dagar på en jävla hård sadel :/ Men vi såg mkt, bla några grottor & moai (stenansiktena)

När vi lämnade tillbaka cycklarna visade kvinnan där att dom hade extra skydd för sadeln som dom hade glömt gett oss...grrr.

 

Den kvällen (efter att jag nästan satt eld på köket...ups) tyckte vi att vi hade förtjänat en massa vin & drack oss lite små fulla :)

 

3e dagen hyrde vi en bil & tog oss till de sites som var lite längre bort, tyvärr hade jag glömt ladda min kamera & det var på de här ställerna man verkligen ville ha kamera, tro mig, finns inte ord som kan beskriva...men tur i oturen, Keith är en proff frilans fotograf så han tog kort åt mig med :)

Tror dock att det hade varit bättre om han varit vanlig turist & jag hade fått mer bilder från honom, men men...

 

Sista hela dagen innan jag skulle vidare, hade jag tänkt posta lite vykort & få en rapa nui (påskön) stämpel i mitt pass & sedan ta mig till museet. Men tyvärr stängde både posten & museet tidigt den dan, så det blidde inget sånt för mig :(

 

Anyways, kom nyss till Santiago & är exited :)

 


Kommentarer
Postat av: jompa

tja tjejen nu har sanna hjälpt mig att komma igång med det här. hur är det .jag börjar jobba i morgon tjäns sådär. tack för kortet vi fick. sanna o andy är här o fikar så hon fick rycka in.jag skriver mer nån annan gång kram jompa

2010-08-15 @ 17:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0