Tahiti.

Stället jag bodde på är super mysigt, det känns lite som en stuga på landet :) Det finns 2 mindre stugor på tomten, 1 rum på nedervåningen i "stora" huset & ett dorm room med 6 sängar på övervåningen. & ett litet kök på "terassen". Gården är precis på stranden så det är toppen här :)

 

I början på Tahiti var jag jätteförkyld, tyckte synd om de andra i mitt dorm room men men...

Det var jag & 2 killar från Hong Kong i dorm rummet först, de var helt sky crazy hehe med det menar jag att de kom hit med mer kameror, spec linser & kikare än de hade kläder :)

De visade mig milky way, olika planeter & stjärnor. De var här för att se en total eclipse men de var tvungna att åka till en liten ö för att se den...

 

Jag åkte med ett holländskt par & en "ovanlig" mexikan för att se en 99% eclipse det funkade det med :)

Efter eclipsen åkte vi tillbaka "hem" för att se 2 halvlek Holland - Spanien, vilket vi alla vet Spanien vann :)

Det var Paulas 50årsdag så de var inte så lessna för det utan bjöd på tårta ist :)

 

Jag har mest bara latat mig med en bok & bränt mig på näsan :)

 

Men en dag följde jag med Franz & Paula (holländarna) på lite äventyr, vi gav oss ut för att hitta några grottor man kan simma igenom. Efter att vi hittat vägen & realised att man bara kan ta sig upp med en 4x4, parkerade vi & började gå. Efter ca 7 km uppför kom vi inte längre, vägen dit var avstängd så det var bara att ta sig ner igen, lite snopet...

 

Dagen efter det tog jag mig in till Papeetee för lite sightseeing & internet :) Jag är riktigt glad att jag gjorde det, då jag av en slump upptäckte att mitt flyg var flyttat till den 15...gissa vilken dag jag var där...just de, den 15, men flyget hade redan lyft för länge sen när jag upptäckte detta, så jag blev lite skraj.

Jag köpte ett telefon kort för 100kr för att ringa LAN Airlines men numret jag hade gick till england & för dom var det mitt inatten så ingen var där att ta mitt samtal...

Jag gick till turist informationen för att kolla om dem visste om det fanns nån LAN Airlines kontor i papeetee, vilket det gjorde. Väl där  kollade de i sina datorer men jag var inte med på några flyg mellan papeetee - Easter Island eller Easter Island - Santiago...

 

När jag var i Nya Zeeland ringde jag till British Airways & ändrade mitt datum hem (kommer hem den 6 dec ;)) antagligen har kvinnan jag pratade med då, råkat ändra datum på mitt flyg till påskön oxå & eftersom jag inte var på det flyget blev mitt flyg från påskön till Santiago avbokat automatiskt.

Som tur var kunde de få in mig på mitt bokade flyg igen, men jag får flyga ifrån påskön en dag tidigare än beräknat, men det ordnade sig ialla fall :)

 

Mina sista dagar på tahiti spenderades i solen & i lagunen i en kajak, såg några hajar simma omkring där :). Min sista kväll bjöd Paula & Franz på pizza, mums det var gott efter typ 2 månader på makaroner :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0