Puerto iguassu, Salta i norra Argentina & Bolivien.

Jag tog en förbetald dyr tur med hostelet jag bodde på på den brasilianska sidan av iguassu, över till den argentinska. Där jag med andra backpackers gick omkring en hel dag & tittade på helt underbara vattenfall :)

Sen tog jag en over night buss till Resistencia, där jag stannade på bussplatsen i 12 timmar då jag inte mådde bra & inte orkade ta mig in till stan. Jag tog ännu en over night buss till Salta i norra Argentina.
Jag hittade ett hostel & stannade sedan i säng i några dagar :(

Jag hade träffat två svenska tjejer på den brasilianska sidan av iguassu & nu träffade jag på dom igen på bussstationen i salta. Eftersom vi skulle resa till samma ställe bestämde vi oss för att resa tillsammans.
Ta en over night buss till bolivianska gränsen dagen efter :)
Vi hade dessutom sällskap med två holländska killar. Jag & en av tjejerna Pernilla gick en liten tur i Salta bla uppför ett berg, eftersom jag inte sett nåt alls då jag varit sjuk.

Vi tog bussen till den bolivianska gränsen & traskade över bron in i bolivia & villazon :) väl där kände de flesta av oss av höjden så vi köpte coca blad, satte oss ner på varsin bänk & väntade på resultat :)
Efter en stund mår du lite bättre men det händer inget spec.

Vi tog tåget upp till Uyuni där den största saltsjön ligger. När vi klev av tåget höll vi bokstavligen talat på att frysa arslet av oss, så vi tog första bästa hostel & kröp ner i sängen direkt då klockan var mitt på natten.

Det enda vi tänkt göra i Uyuni var saltsjön så vi tog en tur ut dit. riktigt coolt att kliva omkring på salt, gott var det oxå :) (bilder finns på facebook)

Sen tog vi en lokal buss till världens högst belägna stad Potosi, där vi bara stannade över dagen.
Vi tog en buss upp till Sucre, där vi shoppade lite, drack lite & kollade lite dinosariespår :)

Tyvärr blev Pernilla sjuk & när vi sen kom till copacabana & lake titicaca var Louise oxå sjuk, vilket resulterade i att vi stannade i copacabana i en dag & jag åkte ut till solön över en halvdag & tittade bla på en inka trappa :)

Vi satte oss sedan i en till buss & tog oss över gränsen till Peru & upp till Cusco, där vi är nu.
Imorgon ska vi börja vandringen mot machu picchu :)

Vi hörs efter det :)

Puss & Kram

p.s när vi åkte buss till lake titicaca var vi tvungna att åka över en river, bussen stannade, människor klev av, vi fattade ingenting så vi satt kvar. bussen kör ut på en vinglig liten träpråm & kör över. upplevelse = yay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0