Uruguay.

Jag & Becs skyndade oss som tusan för at hinna med båten från Buenos Aires, Argentina till Colonia del Sacramento, Uruguay. Vi hann precis (& jag menar precis) & kom till Colonia en timme senare =)

Väl där hittade vi 4 amerikanska studenter (de studerade en termin i  BA (Buenos Aires)) i vårat dorm room, vi följde med dom på middag då kl var framåt åtta. Men eftersom de 2 senaste kvällarna i BA var riktiga party kvällar, var jag ganska bakis & så så trött att jag höll allvarligt på att somna vid bordet, så vi gick ”hem” ganska tidigt.

Dagen efter hyrde vi en golfbil för 6 personer & åkte omkring i Colonia sjungandes för full hals =) sedan provade vi chivitos som typ är en massiv burgare med allt på, typisk för uruguay.
Amerikanerna åkte tillbaka till BA men becs & jag hade en dag till i Colonia & den dagen spenderade vi med att gå omkring i gamla staden.

Nästa stop var huvudstaden Montevideo, som kändes som ett nothing place, vi var rätt uttråkade där men var tvungna att stanna då becs (som är australienare) var tvungen att fixa sitt visum in till Brasilien.
Vi träffade på 2 holländska tjejer men umgicks bara med en då den andra var rätt udda, supertrevlig men udda, bla åt hon ingenting för att spara pengar & hon försvann alltid ut nånstans…
tror att merel var rätt glad för lite annat sällskap, vi cooked mat tillsammans & drack en massa konstiga drinkar innan vi gick till ett 80 & 90 tals party, där folk var utklädda till allt möjligt.
Det var superkul men tyvärr, eftersom de börjar parta när vi hemma i sverige oftast redan har slutat, stannade vi bara en timme, men det var kul så länge det varade. =)

Tyvärr hamnade vi i Montevideo när det var en helgdag, & därför tog becs visum längre tid än vanligt, men den 4 dagen var det klart & vi övertalade tjejen som hade satt sig vid vårt frukostbord att åka med oss till Punta del Este (som är uruguays semesterställe), en timme senare var vi på väg =)
Det visade sig att Punta del Este var en riktig spökstad under vinterhalvåret & de enda andra turister vi såg var 2 ozzie (australienare) becs träffat på ambassaden i montevideo & hjälpt med deras visum =)

Vi hade 2 nätter i Punta del Este innan vi hoppade på bussen igen, denna gång till den lilla ”staden” Punta del Diablo. Med på bussen var de 2 ozzies, Shae som backpackar runt sydamerika & hans pappa Ross som kommit för att åka med i 3 veckor =)
Vi kom att resa tillsammans ända tills de lämnade oss i Florianopolis, Brasilien. En vecka senare.

Punta del Diablo, var min favvo i Uruguay, liten fiskar by med up & coming turist drömmar =) skulle inte ha nåt emot att hamna där igen, vi stannade bara en natt då vi redan hade bokat buss till brasilien (något becs var tvungen att ha om hon ville ha visum…bra att vara svensk ibland ;))

Vi hade en super mysig kväll i Punta del Diablo med vin, monopol & senare brasa & gitarr, det var sent när vi äntligen gick & la oss. Men det tog lång tid att faktiskt somna då vi hade en snarkare ibland oss.

Det var min uruguay trip i en rough summary.