I början på usa.

Jag vet att det var ca 4 månader sen jag var i usa men jag ska göra mitt bästa för att komma ihåg vad jag gjorde där :)

Miami.

Jag hade typ världens äldsta plan från Lima till Miami. 5 1/2 timme i ett gamalt 60-70 tals plan med en liten tv apparat i mittgången.
Har jag blivit bortskämd med de flyg jag tagit?
Anyways American Airlines var crap.
Sedan stod jag i passkontrollen i ca 2 timmar, phu. När det äntligen blev min tur fick jag en massa frågor om var jag varit & en massa andra.
Sen tog de mina fingeravtryck, alla 10 :)

När jag sen skulle hämta mina väskor låg de ensamma på golvet bredvid bandet... Antar att de behövde bandet till nåt annat flyg :) Efter allt detta ville jag bara till hostelet nu, nu, nu så jag tog den mellan billigaste vägen dit i en airport shuttle för 21 dollar (ca 147 kr) Väl på hostelet åt jag deras mat för ynka 3 dollar & gick å la mig i min lilla 60 säng :)

Dagen efter gick jag till stranden med 3 tyska killar, tyvärr började det regna lite smått så jag & en av tyskarna, Gabriel, bestämde oss för att kolla affärer ist. Vi fick med oss en serbisk tjej, Nina, från mitt dorm. Överallt var det utklädda människor & vi kom på att det var ju halloween. Så vi köade för att komma in i en kostym butik där vi hade riktigt kul & när vi kom ut 2 timmar senare hade vi varsin halloween outfit & var riktigt party sugna =)

Vi partade på hostelet med alla andra innan vi gick till Nikki beach för mer party & kostym kollande. Nikki beach var en club inne & på stranden på baksidan, coolish :)
På natten då jag var grymt berusad bestämde jag mig för att ta ett dopp i havet. Gabriel följde med & tyvärr var hans saker borta by the time vi kom upp igen...oops.

Dagen efter det var jag jättebakis & som tur var spöregnade det den dagen så vi stannade inne, på kvällen åt jag middag med mitt dorm & Gabriel innan vi  alla gick på bio. Red, bra :)

På onsdagen åkte jag, Gabriel & Nina till Everglades. Träsk mark som inte alls är ett träsk.. utan en lugnt rinnande å :) Där såg vi massa, stora som mini små alligatorer & åkte airboat, ashäftigt. Klev ur båten & stod i vattnet en stund oxå :)

På torsdagen försov jag mig & vaknade av att Gabriel springer in på mitt rum & undrar var jag är då vi hade bokat en dagstur till key west. Det var bara att snabbt ta på sig det som låg närmast & springa ut till bussen, som då fortfarande inte var där... Det blev en otroligt lång dag då bussresan tur & retur tog ca 9-10 timmar & vi bara var i key west 4 timmar. Men vi gjorde det bästa av tiden & gick bla till Ripleys belive it or not & hemingways hem som btw var fullt av katter :( Där fanns till och med en katt kyrkogård!?!

När vi kom tillbaka tog vi några drinkar med mitt dorm för att säga hej då då jag skulle resa vidare på morgonen.
:)

New Orleans.

Bästa flygresan någonsin. Jag satte mig ner i flygstolen & la mitt huvud i min hand sen vaknade jag med en duns 2 timmar senare, när vi landade :)
På hostelet la jag mig i sängen, skulle bara vila lite men vaknade upp några timmar senare när nya människor anlände..oops.

På kvällen började jag prata med några killar i köket, det visade sig att en av de var svensk så han bjöd på öl =)
Efter några öl & vin från en annan kille var jag full, antagligen för att jag inte hade ätit något under dagen. Plötsligt kommer en italiensk kille, som jag aldrig träffat tidigare & frågar efter den svenska tjejen som inte ätit något!? Han & hans kompisar hade gjort för mkt mat & fått höra av nån att jag inte ätit :) så efter lite mat & mer vin tog vi oss alla ner till bourbon street vid french quarters där vi drack lite till :)
Av nån anledning tyckte jag att jag måste ju ha en mask så jag köpte en & knöt fast den så hårt att den fick sitta där resten av natten :)

Jag & 2 killar köpte 2 st handgranater (en drink) att dela på medans vi dansade. Efter en stund upptäcker vi att alla har varsin handgranat men ingen hade köpt en till...hihi
Väl på hostelet igen sov jag lite innan jag gick ut & kollade hur New Orleans ser ut på dagen :)

På kvällen gick vi till frenchmen street för att lyssna på lite jazz :) Dock gick jag tillbaka tidigt för att sova.

Kl 04.30 kom airport shuttle & hämtade mig. När jag kommer fram till check in & ska ta fram mitt pass upptäcker jag att min ena väska fattas, den med pass & pengar i. Det var bara att vända ta en taxi tillbaka & hoppas att jag hinner tillbaka till flyget. Lyckligtvis hade taxichaufören inga problem med att åka fort & de 2 damer jag pratat med vid check in var glada att se mig tillbaka med mitt pass & speedade på min check in så jag kunde hinna med flyget, men det var på håret.
Det blev ett 70 dollar dyrt misstag. Lets hope I learnt my lesson. :)

Missa inte Las Vegas, next on iamrighthere.blogg.se ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0