Bahamas baby!!

Dagen började med den sedvanliga bagelfrukosten, sedan packade vi det sista inför resan, därefter bar det iväg med taxi till Port of Miami. Väl i säkerhetskontrollen (vilket såg ut som på flygplatsen) blev de flestas sprit beslag tagen, men smarta som vi var hade vi hällt över den i vanliga vattenflaskor, vilka det var ok att ta med in på båten :) Innan vi kom in på båten fick vi våra nyckelkort, vilka dessutom var det enda man kunde betala med på båten. Så det första vi gjorde när vi kom ombord var att springa till våra tilldelade hytter ( jag med Lisa och Petra med Josse), sedan fyllde vi på pengar på nyckelkorten! Efter vi käkat (gratis buffé) köpte vi några buckets med Corona och skålade in avresan på däck! Därefter gick alla tillbaka till sina hytter för att göra sig redo inför den kommande partykvällen, vilken skulle visa sig bli lite problematisk. Vi hade blivit lovade att det var 18-års gräns på båten, till de under 21:s stora glädje, men det var det inte... Så det fick bli vi som var över 21 som stod för alkoholen..Alla hade som sagt redan fört över pengar till sina nyckelkort så det följdes av en helg med evigt lånande och överförande av pengar :P Trots detta blev det en kanon kväll som avslutades på en restaurang där vi åt gratis Chicken wings med Loysan och Ellie :) Morgonen efter lade båten till utanför en liten "man made" ö (kommer ej ihåg namnet) i Karibiska havet. Så efter frukostbuffén tog vi små båtar över till ön som var helt fantastisk. Det kändes som att komma till paradiset, kritvit sand, klarblått vatten live musik och hur mycket gratismat som helst :) Vi spenderade dagen där med att sola, bada, dricka öl, äta och bara njuta. Väl ombord på båten gick de flesta och åt, igen, och några gick och la sig. På kvällen började festandet igen, då i mitt och Lisas rum :) Kvällen var lång och galen och avslutades på däck med ett "trumslag" a la Safro Duo style, sjukt grymt!! & Lisa räddade Petra från en snubbe med sjukt stora lår!!! då hon trampade i glas & fick åka rullstol ner till läkaren på båten, Tack Lisa!! ;) Dagen därpå lade vi till vid Nassau . Några av oss tog en taxi till "paradise island" vilket inte såg ut som något paradise överhuvudtaget, ganska tråkig strand och försäljare överallt. Efter en helt galen taxi resa till stranden med en tokig men super skön taxichaufför fick vi ett erbjudande av några snubbar på stranden: För 20 dollar får ni dricka så mycket alkohol ni vill, alla blev överlyckliga och betalade glatt 20 dollar. Till vår besvikelse visade det sig att vi fick en halvliter romflaska och en cocosnöt var, sen var det upp till oss hur vi ville dela upp spriten, massa olika juicer ingick oxå iof. Alla tänkte samma sak det här kommer inte räcka för att vi ska bli fulla, men ack vad vi bedrog oss. Dyngraka på en strand i Bahamas kl 15.00 bestämde vi oss för att åka Bananbåt. Förmodligen helt livsfarligt men huur kul som helst!! // Madde Vi bestämde oss för att utforska staden istället för let´s face it stränder kan man se varsomhelst men hur ofta är man i Bahamas huvudstad? Dock upptäckte vi att alla intressanta platser som, tex. ett pirat museum var stängda på söndagar!!! Lite besvikna var vi men gjorde det bästa av situationen & kollade runt i hela staden innan jag & Lisa blev flätade av licensierade flätare :)) haha lät ju kul ju! //Petra Väl på båten igen var Madde tvungen att sova ruset av sig en stund innan middagen. Sista kvällen på båten hade vi tjejkväll i jacuzzin med Coronas & strawberry daiquiris!! Innan vi såg på Ship´n Males där Loysan fick va med på scenen & tafsa på pojkar ;) Hur mysig kväll som helst!! // Petra