Sidney :)

Väl framme på Sidneys flygplats blev vi till vår stora förvåning, men glädje, mötta av Rob Nutter. När vi kom fram till huset som låg väldigt långt bort, förstår inte hur vi skulle ha hittat dit utan Robs hjälp, hade de gjort i ordning ett rum till oss samt låg det två handdukar var till oss på sängen :) Efter vi lämnat av packningen åkte vi och åt samt tog en sväng på stranden. Vi åkte vidare till en klippa där Rob brukade skolka för att hoppa ifrån, där såg vi även en liten pingvin som simmade runt ;) Efter det åkte vi till en utkiksplats i ett naturreservat, därifrån hade man utsikt över hela Sidney. Efter det åkte vi hem för att vila en stund för att kunna möta upp några av Petras gamla backapacker vänner, vilket resulterade i att vi fortsatte sova hela natten... På lördagen blev vi bjudna på frukost av vår personliga kock Rob ;) efter det tog vi oss till stranden, där vi hann ligga i ca en timme innan det började spöregna. Vi åkte förbi en pajshop och köpte paj på vägen hem. Väl hemma träffade vi Robs underbara mamma samt hans urgulliga farmor. Vi åt och gjorde oss i ordning för att sedan dra till ett uteställe vid vattnet där vi drack öl och lyssnade på live musik. Vi tog bussen hem som var fullpackad av fulla snorungar! På söndagen åkte vi till ytterligare en strand där vi solade och snorklade. Efter det tog vi färjan in till stan där vi besökte operahuset samt den botaniska trädgården. Även då började det att spöregna så vi tog oss hem med färjan igen. På kvällen blev vi medbjudna (och bjudna) på familjemiddag för att fira Nan (farmorn). Kvällen avslutades med en väldigt utdragen snooker match som Petra och jag tyvärr förlorade (fast vi var bäst) :P på måndagen åkte vi på roadtrip genom Sidney med pappa Chris och Nan. De visade oss många vackra ställen och resan avslutades på IKEA där vi handlade massa svenska matvaror till vår underbara värdfamilj :) På kvällen tog vi oss in till stan där vi mötte upp Petras gamla backpacker kompisar Michelle och Drew. Vi åt och drack lite sen åkte vi hem igen. På tisdagen skjutsade pappa Chris mig, Petra och Nan (som skulle åka till Brisbain) till flygplatsen. // Madde