Första 2 veckorna!!

Natten till den 7 januari tog vi oss upp till Arlanda där det krånglade på en gång, av nån anledning kunde inte Madde få ut sina biljetter från Berlin - Miami så hon fick checka in i Berlin igen. Men det var inte så krångligt som det först verkade!! Väl i Miami stod vi vid passkontrollen i ca 1 1/5 timme & snubben som satt där var sååå lik colin farell & flörtade rätt friskt med oss :) Vi tog en taxi till south beach, vi hade glömt ta fram adressen till hostelet men jag visste att det låg i närheten av det hostel jag hade förra gången så jag tänkte jag kunde lotsa honom fram, men taxichaffören vägrade lyssna på mig!!! Så ist frågade han en "lokal" kvinna som sa att det låg precis där jag sagt!!!! störande, men vi kom ju fram tillslut. På hostelet duschade vi snabbt & gick sen ut & åt på en (som skulle bli vårt stammistsälle) argentinsk resturang med de "studenter" som var där, ca 8 st. De andra gick sen ut & festade men Madde & jag däckade rätt snabbt!! På morgonen gick vi & Pontus till stranden där Petra (badkruka nr 1) fick en trevlig överraskning i form av mås skit på tutten, så hon var tvungen att bada!!! På kvällen åt vi välkomstmiddag på TGI fridays :) innan det blev party på Nikki Beach. Den 9e Januari var det dax för skolstart där vi fick reda på vad som krävs för att klara kursen!!! shit pommes frites, 50 drinkar i huvet är väl pease of cake va!!! Än så länge har vi lärt oss ca hälften av alla drinkar, massa teori om vodka, rom, tequila, vett & ettikett mm, lärt oss freepouring (hälla mått på fri hand) med en & två händer & 2 flaskor i en hand samt lärt oss 2 flair rutiner (kasta runt flaskor & shakern) :)) Förra tisdagen var hela gänget & åt middag, meningen var att vi skulle shoppa lite men jag & Ida kom bort från de andra som blev jätteoroliga då vi inte kom tillbaka på ca 2 timmar!!! :) När jag & Ida kom tillbaka var de andra party klädda & på god väg eller redan där att bli fulla. Madde!!!!! Kvällen slutade med hångel på stranden för vissa & naken bad för andra & kanske båda för nån lyllo där!!! =) Skolan på onsdagen var extremt jobbig då vi var rätt bakis hela högen, kvällen spenderade vi på bio. Världens skit film. Mission impossible 4.. Se den inte. Nästa party kväll var på fredagen & den började på stranden med klassikern "jag har aldrig" & avslutades däckad i sängen :) På lördagen gick jag & en underbar tjej vid namn Edit på dubbeldate med 2 amerikaner vi traffade på tisdan!! Madde skulle parta men var hemma tidigt. På söndagen var vi pått igen!! Meningen var att denna vecka skulle bli vit då vi ska på bahamas kryssning i helgen & den kommer ju bli allt annat än vit men så var det några av oss som tyckte att en shot var en bra idé vid middagen igår & så var vi plötsligt party igen!! Vi ska försöka blogga lite mer, lovar att försöka iallafall!!! Ses efter Bahamas ;) Puss Petra & Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0